Zastosowania Floatingu

Relaks

Zbyt silny lub zbyt długotrwały stres uważany jest za zjawisko szkodliwe. Z medycznego punktu widzenia stres jest zaburzeniem homeostazy wywołanym czynnikami fizycznymi bądź psychologicznymi. Homeostaza to najprościej mówiąc samoregulacja procesów biologicznych i jest ona niezbędnym warunkiem zdrowia naszego organizmu. Zaburzenie tej wewnętrznej równowagi będzie skutkować rozwojem różnych chorób i schorzeń.

Dlatego kluczową rolę w zachowaniu harmonii psychicznej i fizycznej oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu pełni relaks. Sesje w kabinie floatingowej (relaksacyjnej) to idealny sposób na szybkie i przyjemne osiągnięcie głębokiego relaksu. Zamknięte środowisko jakie stwarza kabina wyklucza ingerencję bodźców zewnętrznych z jakimi mamy do czynienia na co dzień. Skutki 60-minutowej sesji są natychmiastowe. Szkodliwy wpływ stresu na nasze ciało znika, ustępuje napięcie mięśni, nasz mózg jest oczyszczony z negatywnych myśli, ogarnia nas spokój, a ciało uwolnione od grawitacji z łatwością unosi się na wodzie.

Floating uwalnia z większości czynników stresogennych, zarówno pierwotnych stresorów jak i wtórnych stresorów środowiskowych. W zbiorniku nie ma hałasu, nie ma światła, nie ma innych ludzi. Twoje ciało spowalnia, ogarnia Cię dobre samopoczucie, radość. Wszelkie toksyny zalegające w organizmie są usuwane i Twoje ciało wraca do normy. Bez większego wysiłku wchodzisz w stan głębokiego odprężenia, którego nie doświadczyłeś na ziemi.

Jeden sesje w kabinie jest porównywalny do ok. czterech godzin snu. Dlatego po długim, męczącym dniu, nie ma nic lepszego niż relaks w naszym ośrodku. Poczujemy się jak nowo narodzeni, a efekt ten będzie utrzymywać się jeszcze na długo po wizycie.

Michael Hutchison "Book Of Floating"

Zalecenia (przykłady)

Dla osiągnięcia naprawdę głębokiej relaksacji należy odbyć min. 3 sesje w krótkich odstępach, nie dłuższych niż 7 dni
Po 1 sesji 60, 90 lub 120 minut otrzymasz rozluźnienie ciała i umysłu, odstresowanie i poprawę samopoczucia
Systematyczność: min. 3-4 sesje w miesiącu dla relaksacji i odstresowania

uwagi: aby osiągnąć, zwiększyć lub utrzymać efekt ważna jest systematyczność / skorzystaj z karnetu